Rower Trek Top Fuel z roku modelowego 2021 zatarł różnicę między kategorią szlakową i XC, ale nowy Trek Top Fuel 2022 popycha ten rower jeszcze bardziej w stronę rowerów szlakowych. Nie ma powodów do zmartwień, nowy Top Fuel pozostaje znacznie lżejszy i zwinniejszy niż Fuel EX, ale teraz wybacza znacznie więcej na zjazdach dzięki zaktualizowanej geometrii i dodatkowym 5 mm skoku z tyłu, dzięki czemu zapewnia bardziej zrównoważone 120 mm z przodu i z tyłu. Jest znacznie sprawniejszy niż rower XC, z drugiej strony jest jednocześnie lżejszy i zwinniejszy niż rower w 100% na szlaki jak Fuel EX.
Trek Top Fuel ma również większą rurę podsiodłową 34,9 na dłuższe i mocniejsze sztyce regulowane o większej średnicy, a gwintowany suport zwiększa niezawodność przy jednoczesnym ułatwieniu serwisu. Knock Block 2.0 chroni linki i przewody przed wyrwaniem nawet wtedy, gdy rowerzysta wywróci się, a jednocześnie zwiększa zakres obrotu kierownicy. Ktoś bardziej otwarty na ryzyko może zupełnie go wymontować!
Na koniec, rowerzyści chętni pozbyć się plecaka ucieszą się na myśl o schowku w rurze dolnej dostępnym we WSZYSTKICH modelach Top Fuel, również tych ze stopu aluminium!
Nowy Top Fuel pozostaje superszybką maszyną idealną dla rowerzystów, których interesuje wzorowa przyczepność na zjazdach i podjazdach na szlaku. Dzięki niższej masie nogi pozostają świeższe, a z większym skokiem i uaktualnioną geometrią zaatakowanie ostrych zjazdów z całą pewnością daje jeszcze więcej radości.
Nowy Top Fuel jest również dostępny w Project One, dzięki czemu Twoi klienci szukający najwyższej klasy rowerów górskich mogą go dostosować idealnie do swoich potrzeb.
Nowy Top Fuel – Geometria na szlaki
- O ponad 10 mm większy rozstaw ramy niż w poprzednim Top Fuel dla dodatkowej pewności
- Kąt główki ramy 66 stopni jest o 1,5 stopnia mniejszy niż w poprzednich modelach, dzięki czemu zapewnia stabilność przy wysokiej prędkości i na zjazdach.
- Mino Link pozwala dostroić geometrię ramy w czasie jazdy. Zadbaj o pewność z mniejszym kątem w ustawieniu niższym lub obróć dla zwinniejszego prowadzenia.
Zoptymalizowana kontrola ugięcia = sprawne pedałowanie
Wydajność pedałowania Top Fuel to wynik umieszczenia osi zawieszenia w przedniej części rury podsiodłowej co przekłada się niewątpliwie na optymalną i praktycznie stałą kontrolę ugięcia w całym zakresie skoku. Dlatego, niezależnie od ugięcia zawieszenia, rower przyspiesza zaraz po naciśnięciu na pedały.
Źródło: Trek Bikes